Spis treści
By intermedialna | ndz., 05/08/2022 - 20:31
Pixabay narty

Jazda na nartach, szczególnie dla osoby rzadko uprawiającej sport, może okazać się niebezpieczna jeśli nie przygotujemy naszego ciała przed wyjazdem na trasę. Powinnaś wyćwiczyć w sobie pozytywne nawyki podejmowania odpowiedniej aktywności fizycznej każdego dnia. Jeśli wiesz, że planujesz wyjazd na narty, najlepiej jak najszybciej rozpocznij przygotowanie do Twojego sezonu narciarskiego. Jeżeli ćwiczysz codziennie, postaraj się dostosować swoje treningi tak, by były bardziej skuteczne w przygotowaniach do jazdy na nartach. Dzięki temu unikniesz kontuzji i nieszczęść na stoku.

Powinnaś przygotować się do tego kondycyjnie, ponieważ jeżeli podczas jazdy będziesz czuła się zmęczona, łatwiej będziesz tracić koncentrację, co może spowodować upadek i uraz. Najbardziej odpowiednie ćwiczenia kondycyjne przygotowujące nas do sezonu narciarskiego to bieganie, aerobik i ćwiczenia aerobowe, ćwiczenia interwałowe, jazda na rolkach. Trening powinien trwać minimum pół godziny, jeśli możesz sobie na to pozwolić, wydłużaj trening każdego dnia o kilka minut.

Powinnaś wykonywać różne ćwiczenia. Jeżeli na przykład masz zamiar trenować każdego dnia przez godzinę, postaw jednego dnia na trening interwałowy (intensywne i mniej wzmożone ćwiczenia naprzemiennie), jednego na długi, powolny trening nastawiony bardziej na ćwiczenia siłowe, innego dnia na nieco krótszy, ale bardziej intensywny trening, po którym wybierzesz się na długi spacer. Nie tylko Twoja kondycja wymaga wzmocnienia przed wyjazdem na narty, powinnaś także zadbać o kondycję swoich mięśni, czyli o ich siłę.

Zwróć uwagę szczególnie na ćwiczenia mięśni nóg, ich poszczególnych partii. Szczególnie zwracaj uwagę na mięsień czworogłowy uda, którego najczęściej używamy podczas narciarstwa, ponieważ utrzymują one nasze ciało w odpowiedniej do jazdy pozycji. Dobrze sprawdzą się tu przysiady. Z kolei na ścięgna podkolanowe, dobrze podziałają ćwiczenia z piłką i podnoszenie ciężarów.

 

Dodaj komentarz

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki

popularne

Worki pod oczami, które mają formę opuchlizny

Worki pod oczami, które mają formę opuchlizny lub braku naprężenia skóry, mogą mieć wiele przyczyn. Nie pojawiają się tylko u osób starszych lub tylko po ciężkim dniu w pracy, kiedy dużo czasu spędzamy przed komputerem i nasz wzrok jest intensywnie wykorzystywany. Przyczyny mogą być także inne, worki pod oczami powstają z powodu alergii, z powodu kontaktu z zanieczyszczonym powietrzem, spalinami lub z przemęczenia wspomnianego wcześniej. Zdarza się także, że dziedziczymy je po kimś z rodziny.

Remont mieszkania- co najczęściej zmieniamy w wystroju.

Remont mieszkania wiąże się często z generalną wymianą i odświeżeniem. Ściany, podłogi, sufity- często wymagają wspomnianego odświeżenia. Jak zmienić swoje mieszkanie podążając za kanonami mody? W tym sezonie zdecydowanie królują: minimalizm i styl retro. Jeżeli więc decydujemy się na zmianę kolorów w naszym mieszkanku to proponowanymi kolorami będą: turkus, butelkowa zieleń, błękit, fiolet, ciemny granat. Jako elementy dodatkowe można uznać takie kolory jak pomarańcz i żółć. Takie zestawienia kontrastów dodadzą swoistego uroku i charakteru w każdym wnętrzu.