Spis treści
By intermedialna | czw., 12/09/2021 - 19:36
Photo by Carles Rabada on Unsplash

Choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy, na co dzień możemy szkodzić swojemu zdrowiu na wiele różnych sposobów, których po prostu nie zauważamy. Dopóki jesteśmy zdrowi, nic nam nie dolega, czujemy się dobrze, nie zwracamy uwagi na to, w jaki sposób traktujemy swój organizm.

Praca fizyczna szkodzi?

Z jednej strony w mediach pojawiają się informacje na temat tego, że praca fizyczna w trudnych warunkach nam szkodzi, z drugiej że często osoby pracujące na świeżym powietrzu żyją dłużej. Gdzie leży prawda? Jak w większości przypadków, prawda leży po środku. Z jednej strony osoby pracujące za biurkiem, częściej zwracają uwagę na swoją dietę, na aktywność fizyczną w wolnych chwilach.

Z drugiej strony z kolei, osoba która na przykład pracuje przy zbiorze truskawek, przy wykopach na budowie, jest aktywna całymi dniami. Spędza wiele czasu na świeżym powietrzu, gdzie ma ciągle dostęp do naturalnych promieni słonecznych wzmagających produkcję endorfin przez nasz organizm. Wracając do tematu, jak najczęściej szkodzimy swojemu zdrowiu?

Przede wszystkim stosujemy niewłaściwą dietę i za mało się ruszamy. Zamiast odwiedzać codziennie budki z fast foodem, lepiej jest postawić na przygotowanie sobie obiadu w domu.

Im bliżej jesieni i zimy, tym więcej reklam i ulotek na temat witamin poprawiających i wzmacniających nasze zdrowie widujemy w telewizji i swoim otoczeniu. O witaminach dla poprawy zdrowia słyszymy nawet w radiu.

Oczywiście zjedzenie frytek czy hamburgera od czasu do czasu to żaden terror dla naszego organizmu, jeśli jednak spożywamy na co dzień zbyt dużo tłuszczów, szkodzimy i swojemu żołądkowi, i wątrobie i układowi krwionośnemu, także sercu.

Dobrze więc zamiast hot doga na śniadanie każdego dnia, czy pizzy w czasie lunchu, postawić na pełnoziarnistą kanapkę czy pyszną sałatkę ze świeżych warzyw, które także możemy kupić na wynos, nawet w małych sklepach czy kantynach.

Ruch to zdrowie.

Jeżeli chodzi o sport, jeśli nie jesteśmy przekonani, co wybrać, przeprowadźmy sami na sobie mały test. Pomyśl sobie, że ruch to zdrowie i zaplanuj, że zaczniesz sprawdzać jaka aktywność fizyczna najbardziej Ci odpowiada. Po kolei, wybierz się na basen, fitness, siłownię, wyjdź pobiegać czy weź udział w zajęciach tanecznych. Potem zdecyduj, co odpowiadało Ci najbardziej i zacznij ćwiczyć dla zdrowia!

Wprowadzenie zdrowej diety w życie...

Niemalże w każdej kwestii zdarza nam się popadać ze skrajności w skrajność. Zamiast dbać o swoją dietę, jemy co wpadnie nam akurat w ręce, bez zastanowienia jaki ma to wpływ na nasze zdrowie, albo kiedy decydujemy się na wprowadzenie zdrowej diety, eliminujemy niemalże wszystkie produkty, które nie są warzywami i owocami. To absolutnie nieprawda, że jeśli przekąsimy raz na jakiś czas pizzę, raz w tygodniu ugotujemy sobie spaghetti, czy wypijemy piwo w weekend, zaszkodzimy naszemu zdrowiu i doprowadzimy się do choroby miażdżycowej.

Dobre nawyki w diecie.

W diecie należy przede wszystkim nabrać pozytywnych nawyków oraz zachowywać zdrowy rozsądek. Jeżeli na co dzień nie zastanawiasz się nad tym, co jesz, zacznij to robić.

Wprowadź kilka drobnych zmian, dzięki którym poczujesz się lepiej i zadbasz o swoje zdrowie. Pamiętaj, że podstawą każdego dnia jest śniadanie. Nie wychodź z domu bez zjedzenia kromki pełnoziarnistego pieczywa, razowej bułki, płatków owsianych z mlekiem czy musli z jogurtem. Jeśli wolisz na śniadanie zjeść banana czy serek waniliowy, nie ma sprawy. Jednak unikaj jedzenia bardzo tłustych potraw.

Doskonała na śniadanie będzie jajecznica ze szczypiorkiem czy omlet z pomidorami i odrobiną szynki, jednak niekoniecznie korzystnie wpłynie na nasze zdrowie jajecznica z ogromną porcją tłustej kiełbasy, smażona dodatkowo na maśle.

Podobnie z obiadem: dobrym rozwiązaniem dla Twojego zdrowia będzie zjedzenie porcji makaronu, na przykład wspomnianego spaghetti, z porcją warzyw i mielonego mięsa, niż zjedzenie porcji makaronu z dużą ilością żółtego sera i tłustej kiełbasy.

Staraj się zawsze wybierać produkty, które są zdrowe. Kiedy sięgasz po ser, zastanów się czy gdzieś po drugiej stronie półki nie ma równie dobrego, ale chudszego rodzaju sera. Sięgając po szynkę zwracaj uwagę, czy nie jest ona naszpikowana konserwantami, niedobrymi dla Twojego zdrowia.

Kiedy planujesz wypad ze znajomymi, sięgnij po lampkę wina dla towarzystwa, nie kieliszek czystej wódki, albo dwa kufle dobrego dla nerek, ale złego dla wątroby piwa. Zawsze podchodź do kwestii diety i kwestii zdrowia z głową, a Twój organizm Ci się z pewnością odwdzięczy.

Jak najczęściej szkodzimy swojemu zdrowiu?

Choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy, na co dzień możemy szkodzić swojemu zdrowiu na wiele różnych sposobów, których po prostu nie zauważamy. Dopóki jesteśmy zdrowi, nic nam nie dolega, czujemy się dobrze, nie zwracamy uwagi na to, w jaki sposób traktujemy swój organizm. Z jednej strony w mediach pojawiają się informacje na temat tego, że praca fizyczna w trudnych warunkach nam szkodzi, z drugiej że często osoby pracujące na świeżym powietrzu żyją dłużej. Gdzie leży prawda? Jak w większości przypadków, prawda leży po środku.

Z jednej strony osoby pracujące za biurkiem, częściej zwracają uwagę na swoją dietę, na aktywność fizyczną w wolnych chwilach. Z drugiej strony z kolei, osoba która na przykład pracuje przy zbiorze truskawek, przy wykopach na budowie, jest aktywna całymi dniami. Spędza wiele czasu na świeżym powietrzu, gdzie ma ciągle dostęp do naturalnych promieni słonecznych wzmagających produkcję endorfin przez nasz organizm. Wracając do tematu, jak najczęściej szkodzimy swojemu zdrowiu? Przede wszystkim stosujemy niewłaściwą dietę i za mało się ruszamy.

Zamiast odwiedzać codziennie budki z fast foodem, lepiej jest postawić na przygotowanie sobie obiadu w domu. Oczywiście zjedzenie frytek czy hamburgera od czasu do czasu to żaden terror dla naszego organizmu, jeśli jednak spożywamy na co dzień zbyt dużo tłuszczów, szkodzimy i swojemu żołądkowi, i wątrobie i układowi krwionośnemu, także sercu.

 

Dobrze więc zamiast hot doga na śniadanie każdego dnia, czy pizzy w czasie lunchu, postawić na pełnoziarnistą kanapkę czy pyszną sałatkę ze świeżych warzyw, które także możemy kupić na wynos, nawet w małych sklepach czy kantynach. Jeżeli chodzi o sport, jeśli nie jesteśmy przekonani, co wybrać, przeprowadźmy sami na sobie mały test. Pomyśl sobie, że ruch to zdrowie i zaplanuj, że zaczniesz sprawdzać jaka aktywność fizyczna najbardziej Ci odpowiada.

Po kolei, wybierz się na basen, fitness, siłownię, wyjdź pobiegać czy weź udział w zajęciach tanecznych. Potem zdecyduj, co odpowiadało Ci najbardziej i zacznij ćwiczyć dla zdrowia!

Jak zadbać o zdrowie – dieta

Niemalże w każdej kwestii zdarza nam się popadać ze skrajności w skrajność. Zamiast dbać o swoją dietę, jemy co wpadnie nam akurat w ręce, bez zastanowienia jaki ma to wpływ na nasze zdrowie, albo kiedy decydujemy się na wprowadzenie zdrowej diety, eliminujemy niemalże wszystkie produkty, które nie są warzywami i owocami.

To absolutnie nieprawda, że jeśli przekąsimy raz na jakiś czas pizzę, raz w tygodniu ugotujemy sobie spaghetti, czy wypijemy piwo w weekend, zaszkodzimy naszemu zdrowiu i doprowadzimy się do choroby miażdżycowej. W diecie należy przede wszystkim nabrać pozytywnych nawyków oraz zachowywać zdrowy rozsądek. Jeżeli na co dzień nie zastanawiasz się nad tym, co jesz, zacznij to robić.

Wprowadź kilka drobnych zmian, dzięki którym poczujesz się lepiej i zadbasz o swoje zdrowie. Pamiętaj, że podstawą każdego dnia jest śniadanie. Nie wychodź z domu bez zjedzenia kromki pełnoziarnistego pieczywa, razowej bułki, płatków owsianych z mlekiem czy musli z jogurtem. Jeśli wolisz na śniadanie zjeść banana czy serek waniliowy, nie ma sprawy. Jednak unikaj jedzenia bardzo tłustych potraw.

Doskonała na śniadanie będzie jajecznica ze szczypiorkiem czy omlet z pomidorami i odrobiną szynki, jednak niekoniecznie korzystnie wpłynie na nasze zdrowie jajecznica z ogromną porcją tłustej kiełbasy, smażona dodatkowo na maśle.

Podobnie z obiadem: dobrym rozwiązaniem dla Twojego zdrowia będzie zjedzenie porcji makaronu, na przykład wspomnianego spaghetti, z porcją warzyw i mielonego mięsa, niż zjedzenie porcji makaronu z dużą ilością żółtego sera i tłustej kiełbasy. Staraj się zawsze wybierać produkty, które są zdrowe.

Kiedy sięgasz po ser, zastanów się czy gdzieś po drugiej stronie półki nie ma równie dobrego, ale chudszego rodzaju sera. Sięgając po szynkę zwracaj uwagę, czy nie jest ona naszpikowana konserwantami, niedobrymi dla Twojego zdrowia. Kiedy planujesz wypad ze znajomymi, sięgnij po lampkę wina dla towarzystwa, nie kieliszek czystej wódki, albo dwa kufle dobrego dla nerek, ale złego dla wątroby piwa.

Zawsze podchodź do kwestii diety i kwestii zdrowia z głową, a Twój organizm Ci się z pewnością odwdzięczy.

 

Dodaj komentarz

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki

popularne

Worki pod oczami, które mają formę opuchlizny

Worki pod oczami, które mają formę opuchlizny lub braku naprężenia skóry, mogą mieć wiele przyczyn. Nie pojawiają się tylko u osób starszych lub tylko po ciężkim dniu w pracy, kiedy dużo czasu spędzamy przed komputerem i nasz wzrok jest intensywnie wykorzystywany. Przyczyny mogą być także inne, worki pod oczami powstają z powodu alergii, z powodu kontaktu z zanieczyszczonym powietrzem, spalinami lub z przemęczenia wspomnianego wcześniej. Zdarza się także, że dziedziczymy je po kimś z rodziny.

Remont mieszkania- co najczęściej zmieniamy w wystroju.

Remont mieszkania wiąże się często z generalną wymianą i odświeżeniem. Ściany, podłogi, sufity- często wymagają wspomnianego odświeżenia. Jak zmienić swoje mieszkanie podążając za kanonami mody? W tym sezonie zdecydowanie królują: minimalizm i styl retro. Jeżeli więc decydujemy się na zmianę kolorów w naszym mieszkanku to proponowanymi kolorami będą: turkus, butelkowa zieleń, błękit, fiolet, ciemny granat. Jako elementy dodatkowe można uznać takie kolory jak pomarańcz i żółć. Takie zestawienia kontrastów dodadzą swoistego uroku i charakteru w każdym wnętrzu.